Natures Wrath

Jag fick för mig att man skulle spara pengar under Earth Hour. Att släcka ner allt visade sig att inte vara speciellt sparsamt in the short run. Visst man sparar ju pengar på el och uppvärmning under den timmen men hela historien kostade mig 349:- i slutändan. Plus en resa tur och retur ner till stan.

Vet inte om det är naturens sätt att säga något eller om det är karma. Men som en god människa jag är och verkligen gick in för det här med Earth Hour och t.o.m stängde av allt som stod på stand-by. Då även strömbrytare, inklusive den under mitt skrivbord, där dator, telefon, högtalare, router, etc är inkopplade.

Men när jag sen slog på allting igen så var routern helt stendöd.  Trots upprepade försök att återuppliva den stackaren så gick routerns liv tyvärr inte att rädda. Jag stod som handfallen och fattade ingenting. Hur kan en sån här sak bara hända så där utan förvarning? Jag får tacka dig router för många års trogen tjänst och hoppas på många fler år av din efterträdare.

Men men, jag hoppas att jag bidrog med något iaf. Och om det här är priset att betala för att kommande generation ska ha en chans then so be it.

För övrigt så hade vi rep igår, och om jag får säga det själv så började det bra men sluta i: Inte så långt ifrån det sämsta och mest oproduktiva repet i bandets historia. Så nu kan det bara bli bättre.

Vi har en ny låt på G som är lite klurig att få rätt på. Men med några rep att jobba på den ska det nog bli något av den också.

Stay tuned.

//Markus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0